Afke-en-Freerk-Canada.reismee.nl

Twee dagen in het zuidelijkste deel van Canada

Gisteren voerde de reis ons van Penticton via Osoyoos naar Princeton, door het droge en warme zuiden. Het was inderdaad een lekker warm weertje, met veel zon en dat deed ons ook wel weer goed. Eerst een gebied met veel fruitkwekerijen en wijngaarden. Overal waren dan ook een soort winkels(soms armzalige gebouwtjes) waar je vers fruit kon kopen en wijn kopen kon bij de wijnboeren. Na een mooie rit bereikten we Osoyoos en daar wilden we wel even de benen strekken. Maar we hadden niet rekening gehouden met 1 juli (Canadadag), dat is in Canada de nationale feestdag. Het was er druk en er waren veel wegen afgesloten, dus toch nog maar even verder rijden. Even voorbij Osoyoos kwamen we langs een opvallend meertje, Spotted Lake, waar je in het water allemaal cirkels ziet. De indianen dachten dat het water een genezende werking had. Wij hebben dat maar niet uitgeprobeerd. We reden nu door een dorre droge bijna woestijnachtige natuur. Omdat we niet ver van de grens tussen Canada en de USA waren wilden we daar toch even een kijkje nemen. Deze streng bewaakte, heel rustige grensovergang wilden we natuurlijk even op de foto zetten. Afke scharrelde er wat rond en toen kwam de douanebeambte naar buiten en begon een praatje. Het was een leuk gesprekje wat we met hem hadden en nadat we gezegd hadden dat Canada zo'n mooi land is haalde hij heel spontaan een paar Canada speldjes op, wij hebben ze zeer " vereerd" gelijk opgespeld. Het laatste stuk van deze route werd de natuur weer wat groener, en volgden wij de loop van de snelstromende Similkameen rivier, en bereikten zo Princeton. Na een goede nachtrust vandaag naar Harrison Hot Springs gereden via een prachtige weg door het Manning Park. Hier leven nog beren en ze kwamen op plaatsen ( te) dicht bij de mensen, je zag dan ook overal extra waarschuwingsborden om vooral voorzichtig te zijn. Gewandeld hebben wij dus meer, maar ook vanuit de auto hebben we ze helaas niet meer kunnen spotten. Na deze leuke tocht bereikten we Harrison Hot Springs gelegen aan een mooi meer. Hier blijven we twee nachten en dan kunnen we op ons gemak naar onze eindbestemming Vancouver rijden wat nog ongeveer 125 km is. Wordt vervolgt.

esm

Wat geweldig allemaal heerlijk. liefs

gnmm

Zijn jullie ook even over de grens geweest???