Afke-en-Freerk-Canada.reismee.nl

Okanagan Lake

Vernon ligt in het zonnigste, warmste en droogste gebied van Canada, maar daar merkten we vanmorgen, toen we wakker werden, niet veel van. Het regende lichtjes en de lucht voorspelde ook niet veel goeds. Eerst even een ontbijt, daarna wat boodschappen gedaan. De tank nog vol en toen maar op weg naar Penticton, evenals Vernon gelegen aan het Okalagan Lake. Pluvius was ons toen al gauw goed gezind en nam de benen, zodat wij toch wat meer van de prachtige omgeving konden genieten. Helaas was die vreugde van korte duur, Pluvius keerde terug en gaf ons veel hemelwater. Dit gebied is de fruitleverancier van Canada, veel vers fruit al, en de kersen zijn nu ook al overrijp. Dus maar naar een kersenboomgaard, waar ze de kersen in kleine en grote hoeveelheid te koop aanbieden. Watertanden is het, want ze zijn heel lekker. In Penticton aangekomen werd het eindelijk droog en konden we in de zonneschijn een wandeling langs de promenade maken. Beweging is ook wel hard nodig, want de maaltijden zijn hier overvloedig. Geen wonder dat er hier zoveel dikke mensen rondlopen. Gelukkig zijn er restaurants met seniorenmenu's en daar hebben we al een paar keer gebruik van gemaakt, en dan nog krijg je eten in overvloed. Blijft er te veel over, dan komen ze met een doosje en mag je het mee naar huis nemen. Nu is het avond en het regent alweer. Maar morgen wordt het beter, volgens de kenners hier. En daar rekenen we maar op. Foto's hopen we morgen weer te kunnen maken. We houden jullie op de hoogte.