Afke-en-Freerk-Canada.reismee.nl

Van Invermere via Revelstoke naar Vernon.

Was de aankomst in Invermere heel erg triest, toen we de volgende morgen vertrokken was de lucht opgeklaard en kwam de zon al weer eens tevoorschijn. De rit naar Revelstoke was mooi we zagen weer veel hoge bergen met besneeuwde toppen. In Revelstoke scheen de zon volop het was een heerlijk weertje. S'avonds bij een Italiaans restaurant lekker en toch goedkoop gegeten een aanrader!!! 28/6 nog een volle dag Revelstoke. Na het ontbijt en een paar boodschappen gedaan en daarna opgewekt naar de Meadows in the Sky Parkway. Helaas konden we de bergweiden die volop in bloei moesten staan niet bereiken omdat de weg na 16 km afgesloten was door verse sneeuwval. Dat was erg jammer omdat op die hoogte ook nog beren voorkomen en ook die gingen dus nu aan onze neus voorbij. Toch was de rit op zich de moeite waard. S'middags de 175 m hoge Revelstoke stuwdam met energiecentrale bezocht, een gigantisch bouwwerk dat je ook binnenin kon bekijken, een interessante ervaring, vooral voor de techneut. Met een lift ging je die 175 m omhoog tot bovenop de damwand alwaar we een fantastisch uitzicht op de omgeving hadden. S'avonds was er nog een openlucht muziek optreden in het centrum waarvan we "genoten" hebben. Mensen kijken was leuk maar de muziek totaal niet onze smaak, een beetje sloom. De rit vandaag naar Vernon met mooi zonnig weer bracht ons weer in een andere wereld. De hoge bergen met wit besneeuwde toppen lieten we achter ons en ook de wereld van de beren. De bergwereld veranderde evenals het verkeer. De bergen zoveel groener het verkeer zoveel drukker alsof alle Canadezen vandaag op stap gingen, dat was trouwens ook bij het boeken van een hotel te merken, vele hotels waren al vol geboekt. We zitten nu in een heel ander klimaat, Vernon ligt het warmste deel van Canada, dat is te merken ook vanavond na het eten tijdens een wandeling gaf de thermometer nog 27 gr aan. En gezien we de komende week in dit gebied blijven hangen kunnen de truien dus onderin de koffer.