Afke-en-Freerk-Canada.reismee.nl

Banff, beren en meren

Gisteren, zondag, via de Bow Valley Parkway naar Banff gereden. Een zondag met erg wisselend weer, eerst zon daarna volgde een miezerregen toen flinke plensbuien met hagel en onweer en bij aankomst in Banff een stralend blauwe lucht. We kregen een hotelkamer met schitterend uitzicht op de bergwereld. Ondanks het weer was de reis zeer de moeite waard. De Johnston Canyon hebben we voor een deel gelopen tot aan de eerste waterval, toen moesten we vluchten voor het hemelwater. Daarna kwam de kers op de taart, we zagen onze eerst grizzlyberen van heel dichtbij. En nog wel.een moeder met 3 cubs. Dat schijnt echt een uitzondering te zijn want meestal hebben ze maar een of twee jongen. Een prachtig gezicht. Banff zelf is erg toeristisch maar toch wel een mooi en gezellig dorp. Winkels in overvloed dus kon Afke ook even weer bijtanken! Vandaag nog naar mooi gelegen meren geweest, gewandeld en van de natuur genoten. Ja we hebben het wel vaak over mooie meren maar er zijn er hier zoveel, steeds verschillend, je kunt ze niet missen. Morgen gaat onze reis verder naar de Kootenay's en dan horen jullie weer van ons.

esm

Harstikke mooi! Ook de beren.....prachtige foto's!!! veel plezierxxxxx

GNMM

De foto's zijn echt GEWELDIG!!!!!