Afke-en-Freerk-Canada.reismee.nl

3 dagen Lake Louise

Drie mooie dagen in Lake Louise, gelegen bij het gelijknamige meer. Een parel, waar jaarlijks drommen mensen naar toe komen, zodat er in het vakantieseizoen files op de weg verschijnen. Nu was het er nog redelijk rustig, wel heel veel Aziaten, die foto's nemen waar ze zelf steeds op komen, in alle standen. Je moet er soms wel om lachen! Ook de andere meren in deze omgeving zijn beeldschoon, we hebben er vele foto's genomen. Het Moraine Lake, Bow Lake, Peyto Lake liggen allemaal in het Banff National Park en hebben allemaal een andere kleur water. Schitterend om te zien en om er wat langs te wandelen. Wel bij de mensen blijven, want er wordt een berenalarm gegeven en dan is het niet verantwoord om met z'n tweeën er op uit te trekken. Ook het Emerald Lake, in het Yoho Nationaal Park is prachtig dit meer heeft een beetjeneen groenige kleur. De weg er naar toe over de Kicking Horse Pas ook een hele mooie weg. Onderweg nog gestopt bij een P. om de Spiral Tunnels te bekijken, dit is een achtvormige tunnel waar je de lange treinen in ziet verdwijnen. De laatste wagons zijn er nog niet in en dan zie je de voorste wagons al weer verschijnen.Een leuk gezicht, de treinen hebben soms wel bijna 200 wagons en zijn dan bijna 2 km. lang. Ook zijn we in Lake Louise nog met een gondel naar boven geweest, en dan heb je ook een prachtig uitzicht over de bergwereld. Er waren beren te zien, zei men, maar een paar trikes, die ook bergopwaarts gingen maakten zoveel lawaai dat de beren (grizzlies) waren verdwenen. Jammer voor ons, want deze grote beren staan nog op ons verlanglijstje. Goed, we hebben nog wat dagen te gaan, het zal toch wel eens gaan lukken om die beren te spotten Twee dagen met prima weer, veel zon, en blauwe luchten. Vandaag een bui, wat bewolking, en weinig zon. Morgen gaan we naar Banff om daar de omgeving te verkennen. Jullie krijgen dus nog meer verhalen.

esm

Het klinkt allemaal geweldig en op de foto's is al die pracht zeker te zien. Blijf lekker genieten. Wij wensen jullie n fijne voortzetting! Knuffel van ons.