Afke-en-Freerk-Canada.reismee.nl

De Rockies!

Vandaag van Valemount naar Jasper gereden, een korte afstand, ong. 120 km. Wel een prachtige rit, door een magnifieke bergwereld. Over de voet van de Mount Robson, de hoogste berg van de Rocky Mountains. (3956 m). De toppen zijn altijd met sneeuw bedekt. Bij het bezoekerscentrum nog wat informatie opgedaan over deze mooie wereld, met zijn bijzondere bewoners. De beren maken op ons de meeste indruk, ze hebben er een geprepareerd omhulsel van een grizzli liggen en dan lijkt hij/zij al heel gevaarlijk. Na deze onderbreking verder gereden, het was jammer dat het alweer regende, want dat ontneemt je toch de mooiste aanblik.Mijn dag was alweer geslaagd toen ik in de berm 2 zwarte beren zag, helaas ging deze verrassing aan Freerk voorbij, die had een auto dicht achter zich. Tijdens deze rit passeerden we de provinciegrens. En ook de tijdszone, horloges bijwerken dus.Dat ging dus niet helemaal goed, waardoor we later Gert in zijn slaap stoorden, sorry hoor Gert. Van British Columbia zijn we nu in Alberta. Het weer was intussen opgeknapt, droog en met een beetje zon zo nu en dan en dus genoten we volop van de laatste km. naar Jasper. Een hotel gezocht en nu kunnen we dus gaan genieten van de Rockies.