Afke-en-Freerk-Canada.reismee.nl

Van cowboyland naar de beren

Van Cache Creek naar Clearwater was een mooie rit met prachtig weer. Eerst door een vrij vlak en heel dor gebied waar je nog heel veel paardenranches zijn en waar je ziet dat er nog vaak rodeo's worden gehouden. Na een uurtje rijden eerst maar eens koffie gedronken in een saloon. De eigen gebakken muffin smaakte heerlijk maar lag later wel een beetje zwaar op de maag, daar hebben we dus lang plezier van gehad en die staan voorlopig niet meer op ons menue. Bij 100 mile house naar het oosten gereden en het gebied werd toen weer steeds groener en bergachtiger. Na nog wat tussenstops oa bij fraaie meren bereikten we vroeg op de middag Clearwater. Dit dorp ligt dicht bij de ingang van het Wells Grey Provincial Park dat zijn we aan het begin van de avond nog even een stukje ingereden in de hoop nog wat wild te kunnen spotten (beren) maar helaas dus zijn we onverrichterzake maar weer richting hotel gegaan en met de hoop om de volgende dag meer gelukt te hebben. Na een heerlijke nachtrust schoven we de gordijnen open en ...... Regen, regen, regen helaas. Na een lekkere kop koffie toch maar besloten het park nog maar eens te verkennen om dan in de loop van de middag maar verder noordwaarts te rijden. In het park op weg naar de HelmckenFalls een mule deer (type ree) gespot.De Helmcken Falls noemen ze hier ook wel de kleine Niagara waterval maar daar zal hij niet bij in de schaduw kunnen staan, toch is dit ook een hele mooie waterval. Het was de rit erheen dan ook zeker waard. Omdat de regen bleef aanhouden besloten we maar weer langzaam richting uitgang park te rijden. Freerk had de moed om nog meer wild te zien al opgegeven maar Afke bleef maar spieden en toen een heel grote kreet: stop stop daar is een beer! Stukje in de achteruit en ja hoor een dikke zwarte beer. Snel een foto gemaakt maar toen was hij met een paar grote sprongen verdwenen. Deze ervaring maakte de regen van dag natuurlijk wel goed! Nog meer spiedend het park uitgereden en de reis vervolgd naar de volgende overnachtingsplaats. Rijdend door een prachtig berggebied, nog steeds jammer van de regen, zagen we tot onze grote verbazing langs de highway onze tweede zwarte beer van de dag. Helaas hadden we net enkele auto's dicht achter ons zodat we nu niet konden stoppen om een foto te maken. Deze dag eindigden wij voldaan in een droog Valemount en vandaar uit morgen verder naar Jasper.

esm

Hoi heit/pake gefeliciteerd met vaderdag. jullie verhaal klinkt fantastisch! Mooi wereld! Lekker van blijven genieten. Supet zo'n saloon klinkt alsof je in n westernfilm bent beland. :-) groetjes liefs xxx

GNMM

Reactie Matthijs: wwwooooohhhhhhhhhh is die echt? In het wild?
We worden enthousiast van die verhalen dus blijf vooral schrijven en plaatjes knippen (want dat van die 2e beer geloven we natuurlijk niet;)

mpd

pas maar op net te driest wezze he